Egentid.

Jag tror att det är enormt viktigt när man är i ett förhållande att man har lite egentid emellanåt. Man behöver inte alltid vara klistrade vid varandras sida och göra allting tillsammans. Jag älskar att vara med Johan för han är min absolut bästa vän men ibland behöver man sakna varandra litegrann. Därör passar jag på att ha en massa egentid denna helgen när han ändå är bortrest. Imorse vaknade jag tidigt, slängde in lakanen i tvätten och ställde mig och bakade fullkorns-scones som jag sedan njöt av i fulla drag. Helt ensam. Men vet ni vad - det är helt okej att vara ensam ibland. Man behöver inte alltid vara superduper-social och alltid ha folk runt omkring sig. Jag tycker att man ibland måste få säga "nej tack, jag vill inte ses idag för jag vill vara själv". Det är okej att säga så ! Man ska alltid prioritera sig själv i första hand och känner man inte för att vara social en dag så är det helt okej ! Jag ska fortsätta dagen med att vara ensam här hemma och pyssla lite. Kanske ta en promenad. Äta upp resten av sconesen. Njuta av lugnet. Varför ? För att jag behöver det. Vad behöver du ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0