härlig helg.



så var det måndag igen ! tiden går himla snabbt.
vi har haft en jättemysig helg, där vi har blivit bjudna på mat hela tre (!) gånger ! var himla skönt eftersom det är vi som brukar vara host/hostess.

i fredags var vi inbjudna till vår granne Sebastian, som bjöd på en härlig LCHF-middag. Helena, Jocke, Anna och Nellie-vovven var också med. vi spelade lite spel och hade allmänt trevligt.
på lördagen skulle vi sedan fira Johans farmor, och där bjöds det på smörgåstårta. och ett snöfall som hette duga ! nu är här äntligen helt vitt, och till och med minusgrader ! på kvällen samlades vi sen hos Tesse och Jesper där vi lagade tre olika sorters kyckling och spelade ännu mer spel. jag lyckades faktiskt behärska mig - jag är en ren mardröm att spela med. både dålig förlorare och dålig vinnare, haha.
igår tog jag en snabb runda på IKEA och sedan kom Sebastian över och Johan lagade pannkakor till lunch. inte så LCHF !! sedan var vi bortbjudna till mina förälrar och Johan kom på den briljanta idén att vi skulle cykla upp till dom. i nysnö. tog närmare 20 minuter, jag brukar cykla upp på dryga 5. hrm...

så, helgen har alltså varit fullspäckad med mat och härligt sällskap. och givetvis lite vin. precis som jag vill ha det :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0