söndagsångest.


idag har jag haft riktig ångest. riktig rå-ångest. ni vet sån ångest man hade när man festade mycket och alltid vaknade på söndagen med en obehagskänsla och ett lätt tryck över bröstet.
den känslan hade jag när jag vaknade imorse. fastän jag inte har festat.
började känna det redan igårkväll, vi satt hos mamma och pappa och hade jättetrevligt, men jag kunde inte slappna av helt. kunde bara tänka på skolan och de kommande veckorna. det är väldigt stressigt just nu. försöker planera för att underlätta men det bli inte så lätt när den man "samarbetar" med ändrar i planerna hela tiden. åååååh vad jag längtar efter att få skriva ett arbete själv.
det är nackdelen med min utbildning, att i stort sett alla arbeten skall skrivas i grupp. jag vet att det är jättenyttigt att lära sig att samarbeta men att skriva femton arbeten med en och samma person blir inte bra.

hur som helst så hade vi en jättetrevlig ikväll hos mamma och pappa igår. dom gjorde fransk löksoppa (första gången jag smakade det !) till förrätt, nordafrikanskt lamm i lergryta till huvudrätt och en tryffelchokladkaka till efterrätt. och det var sååå gott alltihop ! lammet var helt fantastiskt. jag och Johan har också en lergryta som vi använder rätt flitigt, och resultatet blir alltid över förväntan. införskaffa en sådan om ni inte redan har det ! maten blir jättegod och allt sköter sig självt.

när vi hade kommit ur matkoman spelade vi ett par omgångar Buzz på playstation. jag var klart bäst i alla ronder men de andra tog mina poäng i den där förbaskade tjuv-tävlingen hela tiden. gillar inte !


vi har precis varit och hyrt film och köpt lite gotte till kvällen, och snart ska vi beställla pizza. söndagsångest kräver söndagsmys ...? hehe.
längtar dock efter träning, har knappt rört på mig den här helgen så ska bli skönt att sätta tänderna i nya utmaningar den här veckan :)

måndag: core
tisdag: cirkelfys
onsdag: intervallflex
torsdag: skivstång
fredag: gymmet (wooaaaaaa det var längesen !); rygg, axlar och triceps





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0