Det dummaste jag har hört.

Var inne på Katrin Zytos blogg igår och hon hade publicerat ett inlägg där hon svarade på en läsarfråga. Frågan kom från en person som hade börjat med LCHF men inte klarade sig på bara tre mål mat om dagen utan även ville ha mellanmål, och undrade därför när och vad hon skulle äta mellan de stora målen. Katrin svarar då att man ABSOLUT INTE ska äta mellanmål när man går på LCHF och att man helst bara ska äta frukost och middag. Blir man sugen mellan måltider äter man för lite fett till frukost. Det här är bland det värsta jag har hört !! Ingen människa klarar sig på bara två mål mat om dagen, särskilt inte en person som är aktiv och tränar. Mellanmål är superbra eftersom kroppen faktiskt sätter igång en förbränning varje gång man äter. Dessutom är det väl ganska givet att man ska äta när man är hungrig ? Och mellanmål behöver inte bestå av så mycket mat, en babybelost och några bitar korv/skinka brukar funka utmärkt för mig. Eller en tallrik yoghurt. Jag tycker det är bedrövligt att Katrin ger såna här råd till det svenska folket när hon inte har några som helst belägg för det. Ännu värre är att hon har skrivit en bok on ämnet - utan att ens vara utbildad kostrådgivare !! Katrin må vara inspirerande men genom det här uttalandet visar hon bara att hon har blivit en fanatisk LCHF:are som har gått alldeles för långt med det hela.. Jag älskar LCHF men jag är också realistisk - jag tror inte på att dricka grädde till frukost och att sedan vänta till kvällen med att äta nästa mål. Speciellt inte när man tränar. Jag hoppas för allt i världen att folk inte lyssnar på Katrin i detta fall. Visst har hon lyckats gå ner i vikt med LCHF men det gör inte henne till en expert på området. Eller en expert på människokroppen för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0