tvättdag.

tjohej !

här har det varit tomt ett tag, men vi har haft fullt upp med flytten vilket ni säkert förstår.
nu är vi nästan färdiga, det är bara vardagsrummet som ska piffas till lite. men lägenheten är sååå fin och vi har verkligen lyckats göra den hemtrevlig. bilder kommer snart !

idag är jag hemma hos mor & far för att tvätta, bokade tid i tvättstugan till idag men när vi skulle ner och titta på maskinen igår blev vi otroligt äcklade.
det såg ut som att tvättmaskinen inte hade blivit rengjord sen huset byggdes, stora kakor av tvättmedel i facken och mögel (???) i facket för sköljmedel. ÖRK.
vi som nyinflyttade ska ju liksom inte behöva börja med att rengöra tvättmaskinen efter andra hyresgäster ?
så blir ett samtal till vaktmästaren idag, för så där ska det ju verkligen inte vara.
särskilt illa blir det för mig som är allergisk mot de flesta tvättmedel och rengörs inte maskinen ordentligt får man ju in andras rester i sin egen tvätt.. nej fy sjutton, vad vidrigt.


senare i eftermiddag ska jag till lasarettet igen och läsa av mitt pricktest. jag ser redan att det har blivit reaktioner på några då jag har röda fläckar på vissa ställen på ryggen som kliar som tusan. ska bli intressant att se vad det är för nåt !
Johan är på utflykt med jobbet idag och kommer inte hem förrän sent ikväll, så ska mysa ner mig i vår nya fina soffa med mina vänner ben och jerry och kolla på Sex and the city.


ha en underbar dag !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0