powerwalk.


godmorgon.


idag skiner inte solen och jag har sträckt mitt vänstra ben på något konstigt sätt så får köra en powerwalk idag istället för löpning.
kan det vara fredag den 13e som gör sig påmind ..?

igår kom det en riktigt kraftfull regnskur och jag stod på jobbet och tittade ut. var nästan lite mysigt. sommarregn är härligt ibland.
jag log lite inombords och tänkte att nu lägger sig förhoppningsvis det mesta av pollendammet, något som jag och alla andra pollenallergiker uppskattar. det är inte lätt att träna ute den här årstiden vill jag lova.

jag ska förresten till Ljungby lasarett på måndag och göra ett pricktest. det är alltså ett slags allergitest där dom testar ungefär 30 olika saker som man kan vara allergisk mot på huden, på mig ska dom testa på ryggen, och sedan prickas det området med en kirurgisk kniv. sedan täcks "prickarna" över med plåsterliknande lappar och man gör avläsningar, en efter 3 dagar och en efter 7 dagar.
jag har fått papper hem där det står att jag inte får ta NÅGRA antihistamintabletter 3 dagar före och under behandlingen... gulp. det kommer bli jobbigt.
men inte minst lika jobbigt som det andra jag inte får göra under en vecka - nämligen svettas ! och alltså då inte träna !
jag tränar 5 dagar i veckan och att inte få träna ALLS kommer göra mig galen. vad ska jag göra på min lediga tid ?!


får nöja mig med powerwalks antar jag.
jag börjar redan nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0