lite hjälp på traven.



hej på er !

hur har er helg varit ?
min var lugn och skön, började med en supertrevlig fika med Tesse i fredags eftermiddag. var så skönt att prata lite, vi har inte setts ensamma på några månader nu :)

nu när det äntligen har blivit officiellt måste jag ju gratulera här på min kära blogg till Tesse och Jesper som väntar barn i juli ! är så himla glad för deras skull och jag tycker det är otroligt spännande alltihop.
det känns lite extra speciellt också just för att Jesper är Johans lillebror och jag och Tesse har varit vänner i många år. jag önskar dom all lycka i världen !



en gaaaaaammal bild på mig och fina Tesse !


vi spenderade iaf hela helgen i Delary och det blev (som vanligt) god mat och gott vin !
vad sägs om scallops till förrätt, beef wellington till huvudrätt och en LCHF-chokladmousse med jordgubbar till efterrätt ? den var faktiskt supergod även om man inte kan tro det. allt detta avnjöts till spänningen av Melodifestivalen. jag blev glad när Eric vann, mest för han slog Danny, men jag hade helst sett att Swingfly fick åka till Dusseldorf och representera Sverige. oh well !


Johan lägger upp förrätten...



... som blev så här härlig !




jag har förresten märkt att många därute som börjar bli nyfikna på LCHF stöter på ett och samma problem - nämligen vad man ska äta till frukost.
när man inte längre får äta sina mackor och sin gröt som man så snabbt brukade slänga i sig, får man plötsligt hjärnsläpp. vad äter jag ?
jag upplevde själv samma sak i början men nu är frukosten inga problem.
här kommer ett exempel:




en skål med naturell FULL FAT yoghurt, hemmagjord LCHF-müsli och färska jordgubbar.
1 kokt ägg (jag brukar peta bort gulan för kan inte äta den haha), 1 babybelost och några bitar italiensk skinka.
DONE !
och det här står du dig på hela förmiddagen.
enkel, snabbt och sååå gott.
ägg i alla dess former är alltid bra att börja dagen på, dom innehåller mycket protein och man håller sig mätt länge.
jag tänkte jag skulle börja skriva lite mer om vad jag äter och framförallt hur man tillagar en LCHF-måltid.
tråkigt läsning ? eller rolig läsning ? let me know !


och btw, som ni ser har jag jordgubbar i skålen men det är helt OK att äta 1 dl bär om dagen i LCHF !
jag väljer att äta det på morgonen för då är det som godast :)
och är det någon som vill ha receptet på müslin är det bara till att hojta till !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0