Clapton is God.



men hörrni, jag har ju glömt att berätta om den fantastiska konserten vi var på i Stockholm !
Eric Clapton är en sådan musiker som man bara måste ha sett minst en gång i sitt liv.
efter konserten i Globen vill jag bara ha mer mer mer.
herrejisses, vad bra det var. jag hade gåshud genom i stort sett hela showen, och jag har aldrig tänkt på vilken bra sångare han faktiskt också är.
och gitarrspelandet... vad kan man säga.
det var magisk. när han tog fram den aukustiska efter ungefär halva showen blev hela Globen galen.
jag hittar inte riktigt ord att beskriva det med.
tyvärr fick jag lämna ifrån mig min systemkamera vid ingången så kvaliteten på bilderna blev inte alls bra. vad gör det egentligen, jag har fått se världens bästa gitarrist spela. och jag fick göra det ihop med min familj. ihop med min pappa som har älskat Clapton sen han började.
de bästa låtarna var helt klart Old Love och den aukustiska versionen av Layla. vilka låtar.

1967 skrev någon "Clapton is God" vid Islington tunnelbanestation i London.
44 år senare är han fortfarande Gud.




jag och pappa innan konserten !







Clapton på scen !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0