the day of love. or food.



eftersom att alla andra snackar om den här dagen måste jag väl också göra det..
jag är dock inget stort fan av Alla Hjärtans Dag, då jag tycker att det är ett kommersiellt jippo som egentligen inte alls handlar om kärlek utan att affärer och restauranger ska tjäna pengar.
MEN jag tycker det är fint att människor tänker lite extra på sina nära och kära denna dag.


ist för att köpa en massa onödigt trams till varandra, valde jag och Johan (och mamma och pappa) att ha en fantastiskt trevlig middag med bubbel och vin. vi valde dessutom att fira redan i lördags då det blir så stressigt att fira en måndagkväll.
Johan lagade som vanligt en fenomenal måltid, och det bjöds på hummersoppa, hjortfilé och sist men inte minst cheesecake - som faktiskt j-a-g hade gjort !








ist för att köpa svindyr champagne, är Prosecco (italiens svar på det franska bubblet) ett bra budgetalternativ.
gott är det också !




förrätt: hummersoppa gjord från scratch, med bitar av hummer och smak av cognac. mums !




svampduchesse.




ett gott vin till maten är A och O !




huvudrätt: hjortfilé med portvinsås och smörstekta trattkantareller, svampduchesse och gurkspaghetti.
(bilden gör dock inte maten rättvisa - fy sören vad gott det här var !)




efterrätt: frozen cheesecake med hallonsås, riven citron och chokladflarn.




behöver jag säga att jag är ordentligt bortskämd när det gäller mat ?


Älskling, du är fantastisk !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0