lagom är bäst.



här sitter jag en torsdagkväll med svullen mage.
orsaken ?
jag råkade äta pizza till middag.
inte en hel ! men ett par slices..
aja baja.
katrin zytomierska hade gett mig en utskällning och kallat mig hycklare för att jag tar så lätt på LCHF.
men jag har tänkt på det och jag vill gärna se det såhär:

eftersom att jag varken är överviktig eller ens tjock och inte strävar efter att gå ner flera kilo, utan mest bara vill må bra och få en liiite snyggare kropp, tycker jag att jag får skapa mina egna regler kring det här.
vill jag ha en semla, så äter jag en semla ! vill jag äta lösgodis, ja då äter jag lite lösgodis. MED MÅTTA ska jag också tillägga, annars går jag ju UPP i vikt vilket inte är tanken.
men någon kolhydrat då och då gör ingen större skillnad på mina 53 kilo (som sagt, jag är inte överviktig).
visst har jag märkt att när jag utesluter kolhydrater helt tappar jag mer i vikt, vilket kan vara trevligt. men man måste liksom hitta en balans.

anledningen till att jag har börjat skära ner på kolhydrater är för att jag mår verkligen inte bra när jag äter dom.
jag blir svullen, får ont i magen och känner mig allmänt seg och däst.
jag tror att alla hade mått bra av att äta lite mindre kolhydrater... för let's face it - egentligen är det bara socker !
och är det nånting vi västerlänningar borde skära ner på så är det socker.


LCHF eller GI tycker jag är utmärkta riktlinjer för hur en bra kost ska se ut. mycket naturliga fetter och proteiner, mycket grönsaker - och en liten del kolhydrater eller inga alls.
ofta får jag höra att "du kan ju inte träna när du inte äter kolhydrater - det är ju farligt !"
då skulle jag vilja hänvisa till OS-medaljören Björn Ferrys blogg !


i alla fall, det jag skulle komma fram till är att jag följer ingen strikt diet utan äter nyttigt för det mesta, men unnar mig mer än gärna något gott ibland !




imorgon blir det lite utgång för min del, men bara ytterst lite.
Johans bror Jennie har bjudit med mig till en Studio 54-inspirerad kväll på RT, så det blir utklädnad och lite god dricka. det kan ju aldrig slå fel !
men det blir inte sent för min del, jag måste nämligen upp tidigt på lördag och göra en cheesecake.
jag och Johan ska fira Valentines på lördag ist för på måndag (blir lite mindre stress) så på kvällen blir det hemlagad lyxmiddag som min prins ska ordna.


nu har jag gäspat i 20 minuter så får nog säga godnatt.
ha en trevlig helg !




Kommentarer
Postat av: Stina i London - Sveriges basta Londonblogg

Alla ar ju olika, lever olika liv och har darfor olika behov. Jag tycker inte man kan komma och saga till nagon annan vad man mar bra av och inte for det vet man ju sjalv, sa da du har hittat nagot som fungerar pa dig sa ska du fortsatta med det.



Sen tycker jag du har en sund installtning med att man ska fa ata lite av det man vill ibland.



Personligen alskar jag GI, LCHF ger mig bara makgatarr och jag blir orkeslos. Dock ar konceptet bra och man kan lara sig nagot av den dieten.

2011-02-11 @ 01:30:25
URL: http://www.stinailondon.com
Postat av: amanda

självklart är kost något som måste anpassas efter varje individ, alla kroppar fungerar ju olika.

det här är ju skrivet ur min synvinkel baserat på hur jag mår och lever.



jag tycker dock att vi i västvärlden äter alldeles för mycket socker, det ser man ju bara på den ökade fetman.



jag tror man kan äta allt så länge man tänker "lagom" ! sen kan vissa äta mer av en produkt än andra, men huvudsaken är att man mår bra och är glad !

2011-02-11 @ 13:25:27
URL: http://misslewis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0