fina fossingar.



då jag springer ganska mycket har mina förr så fina fötter nu täckts av äckliga förhårdnader, både undertill och på sidan.
nu när det snart börjar bli vår och pumps och ballerinaskor äntligen ska åka på, tyckte jag igår att det var dags att börja ta hand om mina små fossingar.


jag läste för ett tag sen (kommer dock inte ihåg var) om en kur som jag blev sugen på att testa.
precis innan läggdags smörjer man in fötterna rikligt med olivolja, sätter över en plastpåse på vardera fot (som man fäster med gummiband). ett par strumpor åker på och sen får oljan liksom ligga och marinera fötterna under natten.
och voilá - imorse var mina fötter supermjuka och fina !

det krävs nog att man gör det här någon gång i veckan för att hålla dom fina, men jag är helnöjd med resultatet. ikväll ska jag prova samma sak igen fast ska först skrubba fötterna och försöka få ner det hårda ännu mer.



nu ska jag ta en promenad i det råa vädret, vilket inte låter alltför trevligt men får jag inte min dagliga motion blir jag galen.
idag är också min vilodag då jag körde styrka - ben + mage i måndags, 30 min löpning i tisdags och styrka - rygg, triceps + mage igår.
imorrn blir det 40 min löpning + biceps, hoppas att solen gör mig sällskap på löprundan !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0