eat pray love.


igår var en lugn dag med städning, löpning och gos med Findusbusen. han har blivit lite avskräckt från att gå ut tror jag, inte en enda gång har han suttit vid altandörren och jamat.
lika bra det, mycket bättre när han är inne och kelar ju.

på kvällen var det film och gotte hemma hos syster - eat pray love på dvd och ben&jerrys half baked i våra händer. mums !
filmen var jättebra, en typiskt feel good-film, men som vanligt var boken bättre.
gillade dock skarpt att Tuva Novotny spelade svenskan Sofi som Liz (huvudkaraktären) möter i Italien !




se den med bästa vänninan, mamma eller syster !



idag har det blivit lite magövningar hemma med pilatesbollen, en promenad ner till Konsum för att handla dunderfin entrecôte som ska ätas ikväll. till köttet blir det hemmagjord bearnaisesås, sparris och råstekt potatis för de som äter kolhydrater. gott !


den här veckan har det inte blivit så mycket träning som jag hade hoppats på men hann iaf med:

måndag: kondition + styrka ben & mage
tisdag: kondition + mage
onsdag: vila (dock en jävla massa promenader iom att vi letade efter Findus)
torsdag: kondition + triceps (ytterst få övningar dock)
fredag: mage + biceps


till sist måste jag också tipsa om en superhärlig blogg som verkligen inspierar (iaf mig) till att äta nyttigt och se det roliga i träning ! man kan tro att PT-Fia har jobbat som personlig tränare i flera decennier, så klok som hon verkar.
kika in och läs vettja !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0