utan kurvor ingen kvinna? om träning och annat som gör kroppen gott.



jag kommer antagligen få en massa skit för att jag skriver det här, men jag kan bara inte hålla tyst.

Blondinbella publicerade idag på sin blogg ett inlägg som heter "Jag älskar min kropp!", där hon visar en helkroppsbild av sig själv i bikini. jättemodigt, självklart. hon skriver sedan hur mycket hon trivs med sin nya, kvinnliga kropp. jättebra ju. skönt att tjejen trivs med sin kropp.
hon påstår också att hon är hälsosam.


men vänta lite nu..
Isabella har enbart upnått sina "kvinnliga" former genom att äta onyttigheter och att ta taxi överrallt och i princip aldrig röra på sig. jag scrollade igenom kommentarerna och såg hur folk prisade henne och hennes vackra kropp.
tills jag hittade denna.

Älskar du sättet du tar hand om din kropp på lika mycket som du älskar dina “nya kvinnliga former”?
Att med sin livsstil skapa sig former och med dålig kost och ett högt intag av alkohol få svällande mage och bröst anser inte jag som ett dugg kvinnligt.
Alla föds vi med olika kroppar, förutsättningar och former. Kvinnligheten sitter inte i kroppen Bella det har med att göra hur man för sig och hur man uttrycker sig.
Du blir inte automatiskt kvinnligare för att du får större bröst och fett på höfterna!
Dags att sluta vara så naiv och börja ta hand om din kropp på riktigt, på ett sådant sätt man faktiskt tar hand om något som man säger sig älska!
Man får bara en kropp och den ska man vara rädd om. Bröstens storlek spelar minsann ingen roll för livslängden, men det gör hälsan… dags att tänka på det och att börja älska dig själv på riktigt!


helt klockrent.
jag ser upp till Isabella och tycker att hon är en fantastisk kvinna, men att trycka i sig sötsaker på det sätt som Isabella gör är långt ifrån hälsosamt, och att sedan kalla det att “unna sig” och att säga att resultatet av en sådan livsstil är “kvinnligt”, är bara rent korkat. likadant är det att säga att kurvor = kvinnlighet.
vi andra då?
vi som till exempel inte har några bröst?
är vi okvinnliga?

 

till slut vill jag bara säga: TJEJER, ta hand om era kroppar. självklart är det inget fel på att vara lite mullig, men tänk inte bara på idag - "jag kan unna mig en chokladkaka varje dag, man lever bara en gång!". Det kommer en dag imorgon också! Din kropp ska orka med resten av ditt liv. Och vi vill väl alla leva och se våra barn och barnbarn växa upp, och vi vill väl alla undvika sjukdomar och krämpor så gott vi bara kan?
jag bryr mig inte ett skit om hur människor ser ut, smal som tjock jag bryr mig inte. men ta hand om din kropp och ge den det underhåll den behöver! människokroppen är gjord för fysiskt arbete, utmana den då!
det pratas så mycket idag om att man ska vara nöjd med sin kropp som den är, att man får äta vad man vill och inte lyssna på alla "smal-ideal".


men vill ni inte själva ha en stark och frisk kropp?
istället för en slapp kropp, med dåligt flås och ständig värk på grund av den träning ni missar och de godsaker ni  hela tiden "unnar" er?




Kommentarer
Postat av: Jolie

ja, det är skit viktigt att ta hand om sin kropp!

2011-12-17 @ 22:10:59
URL: http://joliee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0