the woman with the plan.


jag kan nog vara världens mest strukturerade kvinna.
jag planerar mina dagar så gott det går för att kunna hinna med så mycket som möjligt, och för att undvika att hamna i stressfällor och jobbiga förseningar.
och när man tränar mycket och vill ta hand om sin kropp genom att äta bra (och rätt) gäller det faktiskt att just planera för att man inte ska trilla dit och missa en träning, "råka" äta skräpmat eller missa en måltid.
jag äter minst 5 gånger om dagen, och jag äter ju för det mesta enligt LCHF, och då gäller det att man planerar !
vid frukost planerar jag vad jag ska äta till lunch, vid lunch planerar jag vad jag ska äta till middag osv.
låter det konstigt ?
tro mig, det underlättar mer än vad man tror och att ha lite struktur på vardagen är faktiskt inte fel alls.


idag är jag ledig, och redan igårkväll började jag fundera på hur jag skulle lägga upp dagen. 
såhär har den sett ut hittills:

07.30 - uppstigning och frukost med Johan innan han gick till jobbet
(vi försöker att äta frukost tillsammans så ofta som möjligt, har varit svårt på sistone då jag har jobbat tidiga morgnar)
08.00 - diskar, bäddar sängen, plockar undan och pysslar med lite andra saker som gör att hemmet känns rent och fridfullt
09.10 - Therese ringer och vi planerar lite inför morgondagen (Sara fyller år idag så imorgon ska vi tre ha eftermiddagen tillsammans och fira)
09.35 - snör på mig löparskorna och springer 8.4 km
10.45 - hoppar in i duschen
11.15 - fixar lunch
12.00 - möter Johan på IKEA för att komplettera vår servis. jag kan ha haft sönder några tallrikar...

nu är klockan kvart i ett och jag ska snart gå ner till mammas jobb, låna bilen och köra till banken för att fixa lite grejer. sedan ska jag träffa Therese och ta en titt i några butiker, och efter det handla.
när Johan kommer hem vid fem ska vi laga svamppaj - MUMS ! 
sen blir det filmmys framför The King's Speech.
åååh, denna underbara, strukturerade vardag.
jag trivs som fisken i vattnet.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0