mat & bröllop.



god kväll !

vad har ni för er en fredagkväll som denna ?
jag har ätit en supermiddag med päronen och syster. ryggbiff med kryddsmör, beasås, grön OCH vit sparris.
en helt underbar måltid.

jag satt och räknade på det och jag tror att sist jag åt pasta eller ris är nog ungefär fyra månader sedan.
jag ska erkänna att några ugnsstekta potatisar har slinkit ner men just pastan och riset har varit lätt av avstå. och jag saknar det inte ens !
ibland kan jag få ett litet sug efter en ordentlig portion spaghetti bolognese men då tänker jag ist på måltider som den ikväll och då försvinner suget ganska snabbt.
det bästa med att hålla sig borta från kolhydrater är att man slipper spänd och svullen mage. min mage är alltid platt nuförtiden och det är otroligt skönt. dessutom blir man av med problem som gaser, förstoppning och (surprise surprise) det där trevliga D-ordet.
vilken hälsovinst va ?

idag har jag faktiskt fuskat ordenligt, men jag var ju bara tvungen att äta nybakta scones till bröllopet !
how can you not ?

vad tyckte ni om bröllopet förresten ?
jag tyckte att Kate's klänning slog vår Victorias med hästlängder, men tyvärr var inte det engelska bröllopet lika känslosamt som vårat svenska kungliga bröllop.




men vilket vackert par dom är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0