the man with the plan.



som ni alla redan vet så har valet 2010 skakat ganska många.
inklusive mig själv.
att SD har kommit in i Riksdagen... det är ofattbart.
vilka är ni ?
ni som la eran röst på ett rasistiskt parti ?
för det är precis vad det är. det är rasism rakt igenom.

Sverige är ett land med ett riktigt bra rykte runtom i världen; svenskar är omtyckta för att de är ödmjuka och öppna för integration.
den bilden kommer inte hålla om SD får en plats i Riksdagen.

det är så man skäms över sitt eget land.



jag är dock glad att Alliansen vann och att vi får behålla Reinfeldt i ytterligare fyra år.
jag kan inte påstå att jag håller med på alla Moderaternas punkter men de berör de ämnen som jag brinner för och därför röstar jag på dom.

jag ser så många människor varje dag som lever på bidrag.
England har högst antal tonårsgraviditeter i Europa och det är hemskt att se hur dessa unga mammor struntar helt i sina liv och börjar gå på bidrag vid 19 års ålder för att fortsätta leva så resten av livet.
det finns hundratusentals s k chavs som går på bidrag, pengar som hårdarbetande engelsmän betalar ur sina plånböcker till dessa lågutbildade slackers som inte bryr sig ett skit om dom gör rätt för sig i samhället eller inte.
jag mår illa av tanken på att det finns svenskar som vill att det är detta vårat samhälle ska förvandlas till.

självklart ska de som behöver ha rätt till socialbidrag, men det är endast de som är i nöd, som är sjuka och de som helt enkelt inte kan jobba längre.
våra pengar ska INTE gå till fullt friska människor som KAN jobba och som KAN skaffa sig en utbildning.
jag tror inte att ni förstår hur många det faktiskt är som utnyttjar vårt välfärdssystem.


min sambo har pluggat de senaste fem åren.
han har betalat över en halv miljon svenska kronor för sin utbilding.
och nu när han kommer ut i arbetslivet, ska han då inte få behålla de pengar han har tjänat ihop och kämpat så hårt för, för att 50% av hans lön ska gå till andra ?
det handlar inte alls om egoism, det handlar om att ha rätt till sin egen inkomst, till sitt eget liv.
varför ska inte han, och alla andra människor, som har studerat, kämpat och jobbat sig uppåt, få njuta av det han har åstadkommit ?


därför, och på grund av många andra anledningar, valde jag att lägga min röst på Moderaterna.
Reinfeldt har gjort ett fenomenalt jobb de senaste fyra åren.
han tog oss igenom en finanskris och jag är säker på att han kommer ta oss igenom det kaos som väntar med SD.




Kommentarer
Postat av: Peter

Men... Sverige har mer bidragstagare än UK, tom folk som jobbar är ju beroende av bidrag... så var glad om sverige blev som UK, då gick det åt rätt håll... och sedan känner jag knappt en människa som gillar svensk invandringspolitik, att de sedan säger något annat publikt är typiskt svenskt. Sååå himla PK.

2010-09-25 @ 11:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0