move it.



okej, så när jag sa att värmen hade kommit till Manchester överdrev jag kanske lite.
för här är inte varmt. inte alls.
jag hade vinterkappa, halsduk och skinnhandskar på mig när jag gick till banken. det ni.


just det !
jag har ju hittat en ny vinterkappa. perfekt är den.

jag är glad att jag är liten och smal av naturen men att vara petite är inte alltid lätt kan jag lova.
tröjor & jackor har för långa ärmar. jeans är för korta och ska man ha en mindre storlek så passar dom ist inte över röven (ja, vi vet ju alla att min kära stjärt är en klar 10-poängare med sitt "put". det är den berömda Lewis-stjärten kan jag tala om), det mesta är för stort i midjan och när det kommer till just vinterkappor har jag ett enormt problem, då varenda en tycks sitta väldigt löst över armarna.
MEN.
i tisdags efter jobbet gick jag på en sista jakt (efter att ha spenderat halva förra helgen med att hitta något som passade. nada) och snubblade in på Zara. tadaaaa.
där var den.
fiskbensmönstrad, knälång, skärp i midjan och det bästa av allt är ATT JAG INTE SER UT SOM ETT TÄLT I DEN.
jag ser t o m ganska slimmad ut, vilket ju alltid är uppskattat.
£80 gick den på, det tycker jag är ett okej pris med tanke på att jag nog kommer ha den i två-tre år.


ikväll ska jag mysa inne i värmen och kolla på X-factor och dricka lite rödvin. imorrn blir det gymmet, lite rensning i lägenheten och sen räkna ner till Johan kommer hit.




and oh, btw, jag flyger hem torsdag den 7e.
alltså flyttar. typ.
vi vet inte än. vår "plan" gick ju som den gick.
men hem ska jag iaf. en runda.
med mitt liv i tre resväskor.
gode tid, hur ska det någonsin gå ?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0