life is life.


tänk vad tiden går fort; det är över två veckor sen jag lämnade Manchester för Älmhult.
det konstiga är att man liksom väntar på att packa ihop väskorna och åka tillbaka igen - så blir ju dock inte fallet.

livet i övrigt är lite trist just nu.
det blir ganska stora kontraster att lämna storstan med ca 2 miljoner invånare och komma till Älmhult med sina 10 000 invånare, och jag klättrar redan på väggarna.
visst är det skönt att vara ledig men jag gillar fast pace-livet och jag skulle bli tokig om jag inte fick jobba och hålla kroppen & knoppen igång under veckorna.
alltså är hemmafru inget för mig, haha.

Johan fick ju inte det jobbet han ville ha (efter en uttagningsprocess på ca 1,5 månad - löjligt !), men nu har han satt igång att söka en massa nya trainee-tjänster, och det redan gett positiv effekt. jag håller mina tummar återigen !
så länge jobbar han deltid på banken i Delary för att inte bli galen helt, och jag funderar på att kontakta min gamla arbetsgivare för att se om jag kan hoppa in och jobba lite timmar.


helgen har i alla fall varit mycket trevlig; i fredags var jag med mamma och syster i Växjö, ett par vinterstövlar och strumpbyxor fick följa med mig hem !
på kvällen hade jag lovat att köra Johan och Olle så jag tog en kvällspromenad ner till byn där jag mötte dom och följde med en runda in på Sorello där man såg några bekanta ansikten innan vi körde hemåt.
Igår kom Jesper och Tesse ut till Delary, tätt följda av Johans & Jespers kusin Victor med flickvän.
Vi lagade mat, drack lite vin och spelade spel - härligt barnsligt och hysteriskt roligt !


nu ska jag ta en titt på vad jag ska äta ikväll - mamma och pappa vill ha pizza så jag får väl ta en sallad.
gäääsp.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0