tomt.



som ni ser sa har det varit lite tomt i bloggen ett tag.
det ar helt enkelt for att jag inte har sa mycket att skriva om.
dagarna gar pa rutin; jag gar och raknar ner till min semester och Johan raknar ner till han ar fardig i skolan.

dessutom gar vi och haller tummarna for att nagon snart ska hora av sig fran de jobb Johan har sokt.
jag vill bara borja planera var nasta flytt nu.


okej, nu ska jag vara helt arlig.

Manchester kanns inte lika kul langre. jag langtar faktiskt tills vi kan aka harifran.
for jag trivs inte. det ar inte staden, det ar bara hela situationen.
att Johan har sa mycket att gora i skolan hela tiden sa vi inte kan ha roligt tillsammans.
att vi aldrig har tid att aka nanstans och bara njuta lite.
att jag inte har en enda van som jag kan umgas med nar man blir lite sallskapssjuk..
det ar sorgligt, men tyvarr ar det sant.
visst har jag kul med tjejerna pa jobbet och vi gar ut tillsammans nar dom ar stan, men eftersom att dom bor utanfor blir det liksom inte att man umgas.

och att inte ens ha en kompis att umgas, prata och skratta med...
det ar tungt.
och att skriva det har kanns ungefar som att vara 10 ar igen och ga till mamma och grata for att ingen vill umgas med en.
fornedrande pa nagot satt.


sa jag hoppas att vi far ett besked snart. for jag vill borja om, pa en annan ort.
antagligen blir det London.
kanns lite si och sa.
nu jamfor jag ju allting med min forra London-vistelse men jag vet bara vilken stress det kommer bli med att hitta en lagenhet dar. och dyrt.
£1000 - £1200 i manaden far man nog rakna med att betala for en etta i zon 2/3.  det ar dubbelt sa mycket som vi betalar for var etta som vi har nu.
sa, ja.. man kan val saga att jag/vi har ganska mycket att tanka pa just nu.

jag vet att Johan har sokt jobb i bade Sydney, Kina och Malaysia.
jag hoppas mest pa att han far det som ar i Sydney. en flytt till Australien far det att pirra till i mig av forvantan.


drommen ar ju att till slut kunna bosatta sig och fa ett bra jobb i Sverige.
tro mig, ni svenskar vet inte hur bra ni har det dar hemma.
ni klagar pa hoga skatter och sjukvarden, men ni har ingen aning om vilket bra land Sverige faktiskt ar.


far var val se vad som hander nu under de kommande manaderna.
jag har min nedrakning i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0