strange day.



den har dagen har hittills varit valdigt konstigt.
den borjade med att jag skulle hamta upp nycklar till min direktor pa vag ner till jobbet. killen jag hamtade nycklarna fran var valkladd, elegant och supersnygg - men hade den varsta attityden nagonsin. skum kombination.


sa fort jag har satt mig ner pa kontoret far jag ett sms fran Johan som sager att han sag en tjej bli overkord av en buss precis nar han kom till skolan. jag fragade om hon hade dott men han visste inte for han ville inte titta.
sitter nu och vantar pa att det ska komma pa nyheterna.


en svart kille kommer in pa kontoret och fragar efter var manager. jag fragar vad det galler och han sager att det ar privat.
"are you one of our tenants ?" fragar jag. "no, I just need to speak to the manager about a private matter", svarar han.
sa jag gar runt hornet till min manager Margaret och sager till henne att det ar nagon som vill prata med henne.
killen kommer runt och jag fragar honom om han kanner Margaret. "No", svarar han, och borjar prata med Margaret.

den har killen gick fram till min manager och tiggde pengar.
inne pa ett kontor.
hur javla oforskamd far man vara.
han var ingen luffare eller nat, han sa att han var fast i Manchester utan pengar och behovde ta sig hem.
och han kom in till varat kontor och fragade om vi kunde ge honom pengar.
fy fan, vilka manniskor det finns.


och det ar kanske inte sa konstigt att man bildar rasistiska asikter nar sana har saker forekommer var och varannan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0