jag är fadder !



vet ni vad jag har gjort idag ?
jag såg en reklam från WWF på tv om amur leoparden som lever i vissa delar av Ryssland, Kina och Nordkorea.
på grund av att människan hugger ner och bränner så mycket skog, finns det idag bara omkring 35 amur leoparder kvar i hela världen. det är det mest utrotningshotade kattdjuret idag.

sånt får alltid mitt hjärta att värka. och idag ville jag inte bara blunda för det.

så jag gick direkt in på WWF:s hemsida och adopterade en amur leopard.

är ni som jag ? som tycker att det gör ont att se vår planets djur lida ? som gråter när vi läser om tjuvjakt och att olika djurarter blir utrotade på grund av oss människor ?
hjälp till då.
det krävs inte mycket.

www.wwf.se/insamlingsportal/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0