tankar.


blev bara lite firande igar, vi var pa Waxy O'Connors forst (irlandsk pub) men dar var smockfullt och man kunde inte ens sta upp utan att nan valte ut ens ol. dom hade dock ett irlandskt liveband sa vi stannade och tog i alla fall en ol.
sen gick vi vidare till pub som ligger nara var lagenhet, dar var det betydligt minder folk sa vi satta oss ner och tog en ol till :)
det ar nat speciellt med irlandare, kan inte satta fingret pa det men det ar nagot med musiken, dialekten och manniskorna. jag gillar dom.
J har en kompis i Dublin, forhoppningsvis aker vi upp dit nan gang i var for att halsa pa. vi pratar sa mycket om resor hela tiden men sedan blir de aldrig av. men Dublin-resen SKA ske ! dessutom var det val tankt att vi skulle aka till St Andrews (Skottland) over en helg for att halsa pa Benjamin.
har varken varit pa Irland eller i Skottland sa dit aker jag mer an garna !


nar vi var pa den andra puben igar visade dom nagon trakig engelsk serie pa tv:n och det var en tjej som stod i en grishage och matade nagra grisar.
J berattade att han inte garna ater flaskkott da grisar oftast behandlas valdigt illa i sina tranga sma burar dar dom trampar runt pa varann.
jag sa att jag inte heller garna ater griskott, dels for det J sa och dels for att jag inte tycker om det sarskilt mycket.
J sa att han hade last en artikel dar dom hade gjort en undersokning bland brandman som visade att de flesta brandman inte kan ata flaskkott.
for att tillagat flaskkott luktar likadant som brand manniskohud.
jag rynkade pa ogonbrynen och kande ett latt illamaende skolja over mig.

jag tror inte att vem som helst kan ha ett yrke som brandman, polis eller lakare. jag tror inte att alla klarar av att se sant som de far se.
jag tror ocksa att det ar darfor som man inte ser sa manga kvinnliga brandman och poliser. man har nog en annan mentalitet an kvinnor och kan hantera sana har saker battre (generellt).
menar inte att kvinnor ar svaga eller "kansliga", jag vet bara att JAG skulle inte klara av ett sant yrke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0