good morning sunshine

 

aah vilken harlig morgon !

vaknade av att solen sken in genom sovrumsfonstret och varmde gott. lag och kramades en stund med J innan det var dags att stiga upp. kande for att vara extra fin pa jobbet idag sa valde en hog svart pennkjol med en graddvit skir topp med volanger pa. och sa klackar, givetvis.
gick mot jobbet vid 08.40 och sa till mig sjalv att "det har ska bli en bra dag !".

solen skiner fortfarande och jag ar pa topp idag ! dricker ett gott fruktte och har precis pratat med Manchester City Council pa telefon. i england betalar man nagot som kallas for council tax, det ar en skatt som gar till... ja.. det ar nog ingen som vet egentligen.
man betalar varje manad och hur mycket man betalar beror pa vilken slags bostad man bor i. vi bor i en liten etta sa vi ligger i band B, vilket ar det nast billigaste bandet.
iaf,
skattearet gar fran mars till mars, och ringde upp idag for att jaga var nya rakning, da jag inte hade en aning hur mycket vi skulle betala den har manaden (vi betalar den 7e varje manad). da visar det sig att man betalar tydligen bara council tax 10 manader av 12 och mars ar en av dom manaderna som man inte betalar i !
sa den har manaden sparar vi alltsa £82 (drygt 1000 kr) som vi kan lagga undan till en resa.
wohooo NEW YORK HAR KOMMER VIII !

vi bokade faktiskt biljetter till Alice. ska ga och kolla pa den pa sondag, som jag langtar ! vi bokade premier seats, vilket ar mycket skonare saten precis dar man vill sitta sa man ser allt och dessutom behover man inte koa innan bion och vara radd att hamna pa nan halvtaskig stol ute i kanten. perfekt !

igar var jag pa gymmet och korde stenhart med mina triceps. provade lite nya ovningar som J tipsade om, det gick faktiskt jattebra. har 3 manader pa mig att bli sadar toksnygg, tror ni jag lyckas ?

nu ska jag aterga till den den administrativa delen av mitt liv och vara lite effektiv pa jobbet.


see you later !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0