red eyes.



tillbaka i M efter två och en halv veckas semester.
mår urdåligt.
har haft en underbar tid med nära och kära hemma i Sverige, och det värker i hjärtat varje gång jag inser att jag inte bara kan åka och hälsa på dom när jag vill, att jag inte finns nära.

det har varit en jobbig dag och jag har i stort sett gråtit sen jag steg upp i morse.
jag tror jag har bestämt mig. jag vill nog att vi flyttar tillbaka till Sverige.
inte till Älmhult, det kommer nog bli Stockholm i så fall i o m Johans jobb/karriär.
men tänk vad härligt; att kunna åka till småland och hälsa på, bara över en helg.
att inte behöve planera besöken två månader i förväg och gå och sakna alla.


om jag ska vara ärlig så tror jag inte att jag någonsin kommer se England som mitt hem.
jag har knappt några vänner här och jag känner att jag inte trivs lika mycket som jag borde.
hur gör man egentligen när man flyttar utomlands ?
hur gör man för att känna sig som hemma ?
är det nåt man ska känna från första början och annars kommer man aldrig trivas ?


min underbara semester är över.
min ledighet i vackra, bästa Sverige är över.
den ledighet som jag har sett fram emot och räknat ner till i flera månader.


och mina ögon ar rödare än någonsin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0