aj, aj, aj...



jag sitter här och tycker synd om mig själv.
jag har ont. jag har såå ont.
kan inte äta, kan inte öppna munnen helt, det bara dunkar och värker i hela vänstersidan av min käke.
problemet ?
en av mina visdomständer är påväg upp. och fy satan vad ont det gör.

jag vet inte om det ska göra såhär ont när den är påväg att titta fram, eller om det kan vara att jag har fått en infektion.
insidan av munnen är svullen och jag kan inte bita ihop ordentligt, och så har jag som sagt en konstant värk i käken. någon som vet om det ska kännas så ?


problemet är att jag inte har någon tandläkare i England.
jag har under de här åren behållt min tandläkare hemma i Sverige och helt enkelt gått dit när jag är på besök hemma. jag var där senast för två veckor sedan, och sköterskan sa att allt såg bra ut. hon sa att en visdomstand hade börjat komma men inte att det såg ut att vara något fel.

jag måste ringa min läkare imorrn och be dom hänvisa mig till en tandläkare här i Manchester, för det här måste undersökas. jag är även rädd att tanden måste bort.
jag har inga problem med att gå till tandläkaren, just nu vill jag bara bli av med den här tanden för att slippa smärtan.

så länge har jag köpt en antibakteriell munskölj på boots så att det inte blir en infektion (om jag inte nu redan har en), någon som har något tips på vad man kan göra mot smärtan ?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0