bakfylla pa jobbet - ok eller inte ?

sitter pa jobbet med en gnallrov jamte mig.
tva av mina arbetskamrater var ju pa GaGa igar, och givetvis blev det utgang efterat. dom hade haft jattekul men inte sovit sa manga timmar inatt och trillade darfor in pa kontoret valdigt bakfulla och i valdigt daligt skick.
den ena tjejen har bitit ihop hela dagen och jobbat pa fastan hon har matt hyfsat daligt. hon har varit glad och pratsam, precis som hon brukar vara.
den andra, daremot, har gnallt & gnallt och sprungit ivag pa toa atskilliga ganger for att spy, for att sedan komma tillbaka och gnalla lite till. hon har inte gjort nanting vettigt och har man fragat henne nagot har hon svarat: snalla, prata inte med mig.
inte pa ett skamtsamt satt, utan bara valdigt nosigt och gnalligt.

ar det OK ?

jag tycker verkligen inte det. hade jag varit chef sa hade jag avskedat henne direkt (for det har har trots allt hant upprepade ganger). okej att det ar en helt annan kultur har i england nar det galler alkohol, men att komma in pa ett kontor dar du dessutom har en receptionistposition och ska representera ett foretag, och gnalla och lagga ner huvudet pa banken for att vila.. nej fy fan, det hade inte varit accepterat i sverige.

bakfylla ar nagot som ar sjalvforvallat, klarar du inte jobba dagen efter sa ska du inte heller ga ut och dricka kvallen innan. jag blir lika forbluffad varje gang det har hander pa mitt kontor.
jag har ocksa kommit in bakfull nagra ganger, men har aldrig bett om att fa ga hem eller suttit och gnallt (forutom till johan over facebook)
jag tycker det ser riktigt illa ut att bete sig sa, det ar fruktansvart oansvarigt.

jag tycker inte ett dugg synd om henne, blir bara irriterad nar hon sitter har och klagar pa hur jobbigt allting ar.
well guess what ? tuff shit. you have only yourself to blame


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0