påskhelg.


vi hade ju som sagt vår egen lilla påskmiddag i lördags, och det blev mycket lyckat tycker jag.
tyvärr hade dom ingen prinskorv på Ikea son jag hade hoppats på, men vi fick tag i andra godsaker som sill, gravad lax, knäckebröd, västgöta kloster-ost, delicato-bollar och mycket mer !
vi köpte även till rökt lax och ägg, sen lagade J egna köttbullar och en omelett med svampstuvning.
titta så fint det blev !










laxen var gudomlig !


det har varit grymt skönt att vara långledig, även om jag jobbade 4 timmar i lördags.
lite tråkigt att man inte kunde ta en weekend nånstans men sen samtidigt har det varit skönt att bara göra ingenting.
idag har jag dock hunnit med en del; vi gick ut vid 11-snåret för att äta frukost eftersom vi inte hade någon hemma. det fick bli café rouge, en fransk kedja. jag beställde en korg med baguetter och marmelad, J tog en full english. inte värt pengarna men helt okej. sen köpte jag solglasögon, mina gamla har varit sönder ett tag nu så var verkligen på tiden. handlade mat efter det, och på vägen hem tog vi en fika på nero.
sen har jag städat lägenheten och bakat scones ! det var gott. ikväll ska vi äta chili con carne.
och jag ska mumsa på mitt fina påskägg som jag fick av J.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0